Aanvraagformulier

Doorloop met uw cliënt de volgende stappen voor het aanvragen van een betaalrekening onder het Convenant Basisbankrekening

1. Heeft uw cliënt een geblokkeerde betaalrekening bij ABN AMRO, ING Bank, Rabobank, SNS Bank of Triodos Bank?

Neem dan, samen met uw cliënt, eerst contact op met zijn of haar bank en geef aan dat uw cliënt geen werkende (geblokkeerde) betaalrekening heeft, en graag weer de betaalrekening wil gebruiken. De bank zal dan met u en uw cliënt naar een oplossing zoeken.

Vul, samen met uw cliënt, het aanvraagformulier in en mede-onderteken het. Uw cliënt kan het formulier indienen (zie hieronder) bij de bank waar hij of zij het laatst een betaalrekening aanhield.

NB: Om uw cliënt te helpen met het aanvragen van een betaalrekening onder het Convenant Basisbankrekening, dient uw organisatie onder het Convenant erkend te zijn. Bij de veelgestelde vragen treft u aan hoe uw hulpverleningsorganisatie onder het Convenant Basisbankrekening erkenning aan kan vragen. Als uw organisatie onder het Convenant erkend wordt, dan wordt uw organisatie opgenomen in de lijst met aangesloten hulpverleningsorganisaties.

Verzendinstructie

Afhankelijk van de gekozen bank moet het volledig ingevulde en ondertekende aanvraagformulier bij de bank worden afgegeven, of als volgt worden geadresseerd:

ABN AMRO 
Formulier opsturen naar:
ABN AMRO, A&C Bewindvoering (AA8239)
Postbus 283
1000 EA  Amsterdam

ING Bank
Uw cliënt (eventueel door u begeleid) kan het aanvraagformulier in ieder ING-kantoor afgeven.

Rabobank
Formulier opsturen naar een kantoor. Het kantoor neemt vervolgens contact op met aanvrager.

SNS Bank
Formulier opsturen naar:
SNS Bank, SC KBS
Antwoordnummer 6268
3500 VC  Utrecht

Triodos Bank
Formulier opsturen naar:
Antwoordnummer 170
3700 VB  Zeist

Download het aanvraagformulier